Letiště Madrid Barajas
Historie
Letiště bylo otevřeno v roce 1927. Byl postaven malý terminál s několika hangáry. První let proběhl do Barcelony.
V roce 1940 začaly z letiště Barajas létat spoje do Latinské Ameriky a na Filipíny, v roce 1950 se odsud začalo létat i do New Yorku.
V roce 1954 začala výstavba nového terminálu, o rok později byla budova slavnostně otevřena.
V roce 1970, kdy se letecká doprava ještě více zkvalitnila a kdy byl vyroben Boeing 747, prošlo madridským letištěm před 4 miliony cestujících a začala výstavba nového mezinárodního terminálu. V roce 1974 zavedly aerolinie Iberia pravidelnou, kyvadlovou dopravu z Madridu do Barcelony.
Mistrovství světa ve fotbale 1982 významně přispěl k dalšímu rozvoji letiště - značně rozšířeny a upraveny byly dva terminály.
V roce 1990 bylo letiště opět rozšířeno. Byl postaven první cargo terminál a zmodernizována byla kontrolní věž. V roce 1998 byla zahájena stavba nové kontrolní věže, vysoké 71 metrů, pak v roce 1999 byl opraven mezinárodní terminál.
V listopadu1998 byla vybudována nová dráha 18R/36L. V roce 2002 začala stavba nového terminálu T4, podle návrhů architektů Antonia Lamela a Richarda Rogerse a dvou nových drah. Stavby byly dokončeny v roce 2004.